Skip to main content

Recenzja: SAS – Klasa ekonomiczna w ATR 72 Gdańsk – Sztokholm

Wprowadzenie

Recenzja: LOT – Salonik biznesowy Polonez oraz Elite Club Lounge, Warszawa

Recenzja: LOT – Klasa ekonomiczna w Dash Q400 Warszawa – Gdańsk

Recenzja: Salonik biznesowy Executive Lounge, Gdańsk

Recenzja: SAS – Klasa ekonomiczna w ATR 72 Gdańsk – Sztokholm

Recenzja: SAS – Klasa ekonomiczna w B737 Sztokholm – Oslo

Recenzja: Club Carlson – Radisson Blu Oslo Airport, Oslo

Recenzja: Salonik biznesowy OSL Lounge, Oslo

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w B787 Dreamliner Oslo – Doha

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w A380 Doha – Bangkok

Recenzja: HHonors – Conrad Bangkok, Bangkok

Recenzja: Club Carlson – Park Plaza Bangkok Soi 18, Bangkok

Recenzja: Club Carlson – Radisson Blu Plaza Bangkok, Bangkok

Recenzja: Cathay Pacific – Salonik biznesowy Cathay Pacific First and Business Class Lounge, Bangkok

Recenzja: Japan Airlines – Salonik biznesowy Sakura Lounge, Bangkok

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w A380 Bangkok – Doha

Recenzja: Qatar Airways – Salonik biznesowy Al Mourjan Business Lounge, Doha

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w B787 Dreamliner Doha – Oslo

Recenzja: SAS – Salonik biznesowy SAS Gold Lounge oraz SAS Lounge, Kopenhaga

 

Linie: Scandinavian Airlines

Lot: SK786

Trasa: GDN-ARN

Samolot: ATR 72

Klasa: Y (ekonomiczna)

Czas planowy: 13.30-15.05

Nasz wylot z Gdańska do Sztokholmu był opóźniony o 50 min przez kwestie „operacyjne”, czyli późny przylot samolotu z poprzedniego rejsu oraz fakt, że u wybrzeży Szwecji prowadzone są ćwiczenia wojskowe i rejsy pasażerskie muszą omijać tę strefę. My również będziemy mieć wydłużoną trasę w związku z tym.

Boarding przebiegł sprawnie, do samolotu typu ATR 72 przeszliśmy pieszo z terminala. Zaskoczeniem był fakt, że do maszyny pasażerowie wchodzą tylko tylnymi drzwiami. Zresztą przednich nie ma. Z przodu, tuż za kokpitem jest przedział bagażowy.

SAS ATR 72 - boarding
SAS ATR 72 – boarding
SAS ATR 72 - kabina
SAS ATR 72 – kabina
Lotnisko w Gdańsku im. Lecha Wałęsy
Lotnisko w Gdańsku im. Lecha Wałęsy

Zajęliśmy wygodne miejsca 1A (przy wyjściu awaryjnym) i 2A. Ilość miejsca na nogi w tych rzędach jest spora a nawet więcej niż w LOT-owskim Dash’u w przypadku miejsc w 2 rzędzie. Miejsca w 1 rzędzie są zabudowane a stoliki znajdują się w oparciu fotela.

Serwis pokładowy w klasie ekonomicznej SAS obejmuje darmowe napoje (kawę, herbatę i wodę) a także odpłatnie przekąski wg pokładowego menu.

SAS - serwis pokładowy w klasie ekonomicznej
SAS – serwis pokładowy w klasie ekonomicznej
SAS - menu
SAS – menu

Ceny są typowe dla zachodnio-europejskich linii lotniczych, czyli np. napoje od 1-3€, alkohole 6-10€, przekąski 2-4€ i kanapki/sałatki 6-15€. W klasie ekonomicznej premium pasażerowie otrzymują bezpłatnie szeroką ofertę napojów oraz jedną przekąskę. Mieliśmy okazję skorzystać z tej oferty i jedzenie jest przyzwoite. Czasami zdarza się, na rejsach powrotnych do Skandynawii, że w małych samolotach (ATR, CRJet) brakuje wybranych produktów. Jeśli komuś zależy na konkretnym posiłku, może go zamówić wcześniej online, przy odprawie.

Po serwisie, załoga jeszcze dwukrotnie przechodziła z napojami, zgodnie z dewizą, że kawa i herbata zawsze jest za darmo.

Rejs z Gdańska do Sztokholmu był obsługiwany przez Jet Time. Lot był spokojny a załoga bardzo uprzejma i pełna troski o pasażerów.

Wybrzeże Polski w okolicach Władysławowa z lotu ptaka
Wybrzeże Polski w okolicach Władysławowa z lotu ptaka
Skandynawia z lotu ptaka
Skandynawia z lotu ptaka
Skandynawia z lotu ptaka
Skandynawia z lotu ptaka

Nasz lot, zgodnie z zapowiedzią kapitana trwał 1 godzinę 45 min, czyli dłużej niż rozkładowo. W obliczu opóźnienia pozostawiało nam to mało czasu na przesiadkę w Sztokholmie.

Jeszcze w trakcie lotu załoga przekazała nam informacje o tranzytach i podała nr bramki dla kolejnego lotu.

Wylądowaliśmy na lotnisku Arlanda pod Sztokholmem o godz. 15.59 a przy stanowisku byliśmy 6 min później. Jeszcze przy wyjściu z samolotu szef pokładu przypominał pasażerom tranzytowym numery bramek. Z samolotu do terminala w 10 minut przewiózł nas autobus.

SAS ATR 72 - po przylocie z Gdańska
SAS ATR 72 – po przylocie z Gdańska

Boarding na lot do Oslo zaczyna się za 15 minut zatem pędzimy i niestety nie zdążymy odwiedzić już saloniku SAS, który niedawno został odświeżony i powiększony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!