Kazachstan był na naszej liście destynacji do odwiedzenia w rychłej przyszłości, więc gdy trafiła się okazja międzylądowania w tym kraju bardzo chcieliśmy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Udało się dobrać takie loty na trasie z Kijowa do Bangkoku, abyśmy mogli spędzić cały dzień w stolicy Kazachstanu. Ciekawostką jest fakt, że gdy kupowaliśmy bilety, stolicą kraju była Astana, ale niedługo przed naszą podróżą, parlament Kazachstanu przyjął ustawę o zmianie nazwy Astany na Nursułtan. Nową nazwę ustanowiono na cześć pierwszego prezydenta Republiki – Nursułtana Nazarbajewa, który w 2019 roku po blisko 30 latach rządów ustąpił ze stanowiska.
Planując jeden dzień w Astanie rozważaliśmy rezerwację pokoju w hotelu, aby odświeżyć się między lotami, oraz zrelaksować po zwiedzaniu. Poszukując opcji hotelowych trafiliśmy na Hilton Astana, który, jak się okazało, oferował usługę pobytu dziennego (day-use). Idealne rozwiązanie dla nas!
Dzień przed przyjazdem w aplikacji Hilton Honors widzimy, że dostaliśmy upgrd do pokoju klasy “king superior one bedroom suite”, czyli apartamentu superior z jedną sypialnią i łóżkiem typu king. Bardzo miło, chociaż czujemy odrobinę zawodu, że przy naszym napiętym planie zwiedzania Astany, będziemy mieć mało czasu aby nacieszyć się tym pokojem. Jakoś sobie z tym poradzimy.
Do hotelu przyjeżdżamy prosto z lotniska, po nocnym locie z Kijowa. Standardowo pobyt dzienny (day use) rozpoczyna się w hotelach Hilton o godzinie 9.00, a kończy o godzinie 18.00. Pomimo tego, gdy pojawiamy się w hotelu około godziny siódmej, pokój jest dla nas gotowy i nie ma najmniejszego problemu z wczesnym zameldowaniem. Recepcjonista, który nas check’uje dopytuje o powód naszej krótkiej wizyty i wyraża nadzieję, że uda nam się zarówno zwiedzić trochę miasta jak i wypocząć w wygodnym pokoju przed dalszą podróżą. Pyta również o której planujemy wymeldowanie. Nie ma najmniejszego problemu z późniejszym check-out’em o godzinie dziewiętnastej. Recepcjonista wskazuje nam drogę do windy, wręcza karty-klucze oraz informuje, że możemy skorzystać ze śniadania w czynnej już restauracji. Fantastycznie!
Udajemy się do naszego narożnego pokoju o numerze 2448, na drugim piętrze, chwilę relaksujemy na balkonie podziwiając piękny poranek, skąpane w słońcu oszklone fasady hotelu oraz sąsiedni budynek EXPO, po czym udajemy na śniadanie.
Po przekroczeniu progu restauracji „Park Kitchen”, Szef sali oprowadza nas po bufecie, opowiadając kwieciście o daniach prezentowanych na każdym z bufetów. Robi to, mimo, że przy wszystkich daniach są odpowiednie opisy w kilku językach. Dodaje również, że poza tym, co dostępne jest w bufecie, możemy zamawiać dania z karty.
Zagadujemy, czy restauracja serwuje jajka po benedyktyńsku. To, co słyszymy w odpowiedzi, przechodzi nasze najśmielsze oczekiwania. Ilość pytań jakie dostajemy w związku z naszym zamówieniem jest ogromna: czy mają być jajka po benedyktyńsku, a może życzymy sobie po florencku, jeśli po benedyktyńsku to czy z szynką czy z łososiem, wolimy jasne czy ciemne pieczywo. Uff.. udaje się złożyć zamówienie. Szef Restauracji jest bardzo dokładny w tym co robi i wykazuje ogromną atencję do wszystkich gości. Chwilę po tym jak zajmujemy miejsca przy stoliku pojawiają się w restauracji nowi Goście, których wita z jednakową życzliwością jak nas i bez zbędnych ceregieli przystępuje do oprowadzenia ich po bufecie.
Hilton Honors – Hilton Astana, Nur Sułtan – restauracja Park Kitchen – śniadanie – bufet – owoce, Hilton Honors – Hilton Astana, Nur Sułtan – restauracja Park Kitchen – śniadanie – bufet – owoce
Hilton Honors – Hilton Astana, Nur Sułtan – restauracja Park Kitchen – śniadanie – bufet – przetwory, kiszonki
Po zaspokojeniu pierwszego głodu i pragnienia interesujemy się kącikiem regionalnym. Wnet pojawia się przy nas ponownie Szef Restauracji i z tym samym co wcześniej zapałem i zaangażowaniem wyjaśnia tajniki regionalnych przysmaków. Przy okazji delikatnie bada, czy jesteśmy gotowi na spróbowanie kumysu, czyli tradycyjnego napoju koczowniczych ludów centralnej Azji. W dużym skrócie, kumys jest to musujący napój z końskiego mleka. Decydujemy się na maleńką porcję, dla próby. Jak się okazuje później, nie będzie to nasz ulubiony przysmak, ale możliwość jego degustacji, na miejscu, w Kazachstanie, w towarzystwie takiego doradcy, cenimy sobie bardzo wysoko.
Cała obsługa Kelnerska jest równie zaangażowana jak ich Manager, do tego stopnia, że wielokrotnie pojawiają się przy stolikach Gości i dopytują, czy niczego im nie brakuje. Jesteśmy też świadkami sceny, gdy jeden z Gości wchodzi do Restauracji w płaszczu. Od razu, jak spod ziemi, wyrasta przy nim Kelnerka z mobilnym wieszakiem, który stawia obok stolika wybranego przez Gościa, po czym odbiera od niego wierzchnie odzienie i zawiesza na wieszaku.
Po powrocie z obfitego i smacznego śniadania rozglądamy się dokładniej po apartamencie i planujemy dzień. Na początek szybki prysznic w łazience. Mamy tu ciekawe rozwiązanie, które spotykaliśmy dotychczas w niewielu krajach arabskich i azjatyckich, a mianowicie jedno oddzielne pomieszczenie z wanną i prysznicem.
Odświeżeni zasiadamy w wygodnym salonie i decydujemy o planie dnia. Przed przylotem, dość ambitnie założyliśmy, że po nocnym rejsie do Astany, damy radę po śniadaniu jechać prosto na miasto i rozpocząć zwiedzanie. Nic bardziej mylnego. Ostatnie aktywne dni podróży spowodowały, że jedyne o czym marzyliśmy to chwila drzemki w wyglądającym na wygodne łóżku. Zwiedzanie musiało poczekać.
Po paru godzinach odpoczynku zwarci i gotowi wyruszyliśmy do centrum Astany. Orzeźwiające powietrze i piękna pogoda sprawiły, że spacer po sztandarowych landmarkach był dużą przyjemnością.
Po południu wróciliśmy do hotelu i postanowiliśmy zrelaksować się nieco i wypocząć w strefie SPA – basen, jacuzzi i hammam czekały na nas na wyciągnięcie ręki. Z radością w szatniach odkryliśmy obecność wirówek do strojów kąpielowych – genialnego wynalazku, który znaliśmy wcześniej chociażby z Hilton Odaiba, Tokio.
Wieczór spędziliśmy w Executive Lounge, gdzie mogliśmy się również wymeldować. Pani, która nas obsługiwała miała problem z terminalem płatniczym, więc chcieliśmy udać się do recepcji, aby dopełnić formalności. Nic z tych rzeczy, nie w Hilton Astana! Pani osobiście udała się na Recepcję po nowy terminal i po chwili mogliśmy dokończyć transakcji.
W trakcie oczekiwania na transport na lotnisko rozmawialiśmy z Bellboyem, który wypytywał nas o wrażenia z pobytu. Oczywiście padło pytanie, czy mieliśmy okazję próbować kumysu i kiedy delikatnie daliśmy do zrozumienia, że nie jest to nasz smak, ten obiecał nam, że przy naszej kolejnej wizycie postara się o kumys od jego babci, gdyż tylko takie, pochodzące z wiejskich gospodarstw, są autentyczne, a te “przemysłowe” nie są takie dobre. Mimo, że mieliśmy symboliczną ilość bagażu, z którą świetnie radziliśmy sobie sami, Bellboy z wielkim zaangażowaniem zapakował wszystko do taksówki. Na pożegnanie pomachał nam, gdy odjeżdżaliśmy.
Wszyscy Pracownicy Hilton Astana, z którymi mieliśmy styczność podczas naszego krótkiego pobytu byli jednakowo gościnni i empatyczni w stosunku do Gości. Małymi gestami zrobili naprawdę dużo. Spowodowali, że z wielką chęcią będziemy polecać ten hotel i sami zatrzymamy się tam ponownie, jeśli będziemy w okolicy. Cieszymy się, że przed opuszczeniem pokoju zdecydowaliśmy się na wypełnienie ankiety satysfakcji z pobytu i wskazaliśmy wspaniałych Hotelarzy, dzięki którym ten zwariowany i ekspresowy dzień był świetny, pozbawiony jakichkolwiek zakłóceń, po prostu sprawny. Ta wizyta na długo zapadnie w naszej pamięci .
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.