Skip to main content

Szybka Recenzja: Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing 757 i Boeing 737 Minneapolis St. Paul – Anchorage – Seattle

Loty krajowe w USA w ramach naszej podróży na Alaskę odbyć mieliśmy w kabinach klasy pierwszej. Pod pewnymi względami były to dla nas bardzo ekscytujące elementy podróży. Nie chodziło rzecz jasna o będącą przedmiotem niewybrednych żartów środowiska travelonowego amerykańską „krajową pierwszą klasę”. Po prostu część naszej ekipy nie miała jeszcze okazji lecieć Boeingiem B757, którym mieliśmy polecieć na trasie do Anchorage.

Lot Minneapolis St.Paul – Anchorage

Linie: Delta Air Lines
Lot: DL 2236
Trasa: MSP- ANC
Samolot: Boeing B757-200
Klasa: F (pierwsza) 
Czas planowy: 18.02 – 21.09


Transfer w MSP

Lot z Minneapolis do Anchorage był naszym trzecim lotem tego dnia. Mimo, że podróżowaliśmy w klasie biznes, uciążliwości związane z długą podróżą dawały nam się we znaki. Przesiadka z lotu międzykontynentalnego na lot krajowy w USA jest również dość specyficzna. Najpierw konieczność przejścia całej procedury imigracyjnej – która na lotnisku MSP poszła nam akurat bardzo sprawnie, ze względu na to, że byliśmy jednymi z pierwszych pasażerów w kolejce. Później konieczność odebrania i ponownego nadania bagażu. W następnej kolejności obowiązkowe ponowne przejście procedury kontroli bezpieczeństwa, z amerykańskimi „ułatwieniami” w postaci konieczności zdejmowania butów i innymi udziwnieniami. Po takich przygodach, czekała nas wizyta w przepełnionym Delta Sky Club – lounge’u operatora lotniczego, w którym oferta – zarówno w zakresie jedzenia jak i wygód była dyskusyjna.
Z utęsknieniem czekaliśmy więc na ostatni lot w tym kierunku podróży.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – informacja o locie

Boarding

Procedury wejścia na pokład w przypadku amerykańskich linii bywają różne. Tym razem Delta zaprosiła na pokład najpierw osoby z najwyższym statusem swojego programu lojalnościowego, a także osoby odbywające służbę wojskową. W drugiej kolejności na pokład mogli wejść pasażerowie klasy pierwszej. Fotele dla pasażerów przygotowano w ten sposób, iż w uchwycie na napoje umieszczono zawczasu butelki z wodą. Sam proces wsiadania pasażerów był bardzo sprawny, a po zaledwie kilkunastu minutach Kapitan poinformował, że jesteśmy gotowi do rozpoczęcia rejsu, z zaznaczeniem, że nasza maszyna jest druga w kolejce do startu.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – informacja o locie – wypełnienie poszczególnych kabin
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – kabina klasy pierwszej
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – fotele w kabinie klasy pierwszej

Fotele – klasa pierwsza w Boeing B757

Siedzenia dla pasażerów klasy pierwszej to wygodne, szerokie fotele ze sporą ilością miejsca na nogi i systemem rozrywki pokładowej wbudowanym w oparcie fotela poprzedzającego. Mimo pewnej wygody, należy zaznaczyć, że fotele nie rozkładają się do pozycji leżącej. Z perspektywy pasażerów lotów europejskich w klasie biznes, gdzie siedzimy z reguły w fotelu identycznym z tym w klasie ekonomicznej, jest to atrakcyjna opcja. Z drugiej jednak strony, nazywanie oferty amerykańskich linii w lotach krajowych i regionalnych pierwszą klasą, budzi gromki śmiech częstolataczy z rejonów Azji czy Bliskiego Wschodu, gdzie klasa pierwsza oznacza zupełnie coś innego – nawet na stosunkowo krótkich lotach.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – fotele w kabinie klasy pierwszej
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – fotele w kabinie klasy pierwszej
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – fotele w kabinie klasy pierwszej
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – fotele w kabinie klasy pierwszej- ekran

Serwis w trakcie lotu

Po szybkim instruktażu bezpieczeństwa dojeżdżamy do progu pasa startowego i odrywamy koła od powierzchni pasa startowego w zaledwie kilka minut.

Serwis w kabinie klasy pierwszej rozpoczyna się nieco ponad dwa kwadranse po wzbiciu się w powietrze. Gościom oferowane są dwa zestawy – sałatka z ziarnami lub kanapka z sałatką z kurczakiem. Mimo prostego i łatwego w podaniu zestawu dań, sposób realizacji serwisu jest przerostem formy nad treścią – Stewardesa po zebraniu zamówień z dwójki siedzeń za każdym razem wraca do kuchni i przynosi pudełka dla dwóch pasażerów, po czym procedura się powtarza. Dużo biegania zupełnie po nic. Następnie procedura się powtarza w kwestii napojów, z tą drobną różnicą, że w czasie tego elementu serwisu zbierane są zamówienia od czterech do sześciu osób, stewardesa wraca do galley, skąd wraca z przygotowanymi napojami dla obsługiwanej, większej grupy osób.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – serwis – superfood grain bowl

Udało nam się spróbować obu oferowanych zestawów. Niestety, żaden nie przypadł nam do gustu. Sałatka z ziarnami wygląda i smakuje jak przypadkowy zestaw produktów zalegających na blacie kucharzowi, który postanowił wrzucić je do pojemnika i nazwać sałatką.
Z kolei bułka jest wręcz mokra, gumowa – przypomina raczej słabe danie ze stołówki.

Serwis na tym etapie w zasadzie się skończył. Stewardesy pozbierały pozostałości po posiłku i w kabinie pasażerskiej pojawiały się jedynie na wezwanie pasażerów, oraz na chwilę przed lądowaniem, aby przygotować na nie samolot.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – serwis – superfood grain bowl
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – serwis – chicken salad sandwich

Lądowanie w Anchorage

Na największym lotnisku Alaski lądujemy o czasie, długo po zapadnięciu zmroku. Mimo panujących warunków, cała procedura dopasowania jetbridga i otwarcia drzwi przebiega bardzo sprawnie i w ciągu zaledwie kilkunastu minut od przyziemienia znajdujemy się w budynku terminalu.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – płyta lotniska przed odlotem
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B757 Minneapolis St. Paul – Anchorage – lotnisko docelowe – hala odbioru bagażu

Lot Anchorage – Seattle

Linie: Delta Air Lines
Lot: DL 1382
Trasa: ANC- SEA
Samolot: Boeing B737-900
Klasa: F (pierwsza)
Czas planowy: 01.40 – 06.04

Check-in

Po zakończonym pobycie na Alasce, na nasz nocny („red-eye”) lot z Alaski do Seattle udajemy się bezpośrednio z Home2 Suites by Hilton Anchorage/Midtown. Po oddaniu wypożyczonego auta odprawiamy się przy stanowisku premium linii Delta. Co ciekawe, osoby lecące klasą ekonomiczną nadają swój bagaż samodzielnie w specjalnych automatach, które drukują stosowne etykiety, natomiast pasażerowie statusowi bądź lecący klasą pierwszą mogą ten proces klasycznie powierzyć pracownikom obsługi.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – checkin linii Delta na lotnisku w Anchorage

Przed lotem – Salonik Delta Sky Club Pop Up Lounge

Po przejściu kontroli bezpieczeństwa linia Delta zaprasza nas do swojego „pop-up” lounge na antresoli, blisko centralnej części terminalu, w okolicach bramek wyjścia do miasta. Lounge oferuje podstawowe przekąski i napoje, oraz bardzo dużo różnorodnych miejsc do pracy lub odpoczynku. Brak tłumów to zapewne, przynajmniej w części, konsekwencja późnej pory naszego lotu. Zapewne z tego samego powodu obsługa w barze jest dość obojętna i mało kontaktowa, choć cały czas pomocna.Nie spędzamy w saloniku zbyt wiele czasu, gdyż jest on zamykany wcześniej niż rozpoczyna się boarding dla naszego lotu.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage – mecz
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage – „bezpłatne” napoje alkoholowe
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – „pop-up” Sky Club Delty w Anchorage – napoje, przekąski

Boarding

Wejście na pokład odbywa się o zaplanowanej porze. W pierwszej kolejności do samolotu wchodzą osoby pełniące czynną służbę wojskową, następnie osoby z najwyższym statusem w programie lojalnościowym linii Delta, a później pasażerowie podróżujący w klasie pierwszej.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – lotnisko w Anchorage – ozdoby świąteczne
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – lotnisko w Anchorage
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – przed boardingiem

Fotele – klasa pierwsza Boeing B737

Fotele w Boeingu B737 w kabinie klasy pierwszej są niemal identyczne z tymi, których mieliśmy okazję doświadczyć na trasie z Minneapolis do Anchorage na pokładzie Boeinga B757 Delty. Szerokie siedzenie, sporo miejsca na nogi, możliwość dość głębokiego opuszczenia oparcia, jednak bez rozkładania fotela do pozycji leżącej. Dodatek stanowi system rozrywki pokładowej z ekranem wbudowanym w oparcie poprzedzającego nas fotela.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – wejście do samolotu
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – fotele klasy pierwszej

Serwis w trakcie lotu

Również przed tym lotem wszystkie procedury idą niezwykle sprawnie – pasażerowie zajmują swoje miejsca w dosłownie kilka minut, przygotowanie kabiny do startu jest również bardzo szybkie, a instrukcja bezpieczeństwa jest prezentowana w czasie naszego kołowania do pasa startowego, gdzie niemal z marszu dopuszczani jesteśmy do startu.

Niestety, w trakcie tego lotu, mimo informacji w stosownej zakładce systemu rozrywki pokładowej Załoga nie oferuje proaktywnie pasażerom niczego. Światła w kabinie są wyłączone od startu, a Stewardesy reagują tylko na wezwania pasażerów i realizują zamówienia tych osób.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – informacje o ofercie napojów i przekąsek w IFE (systemie rozrywki pokładowej)
Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – informacje o ofercie napojów i przekąsek w IFE (systemie rozrywki pokładowej)

Lądowanie w Seattle

W Seattle lądujemy wczesnym rankiem, przed czasem rozkładowym. Nieco zaspani opuszczamy pokład samolotu, aby odwiedzić Delta Sky Club znajdujący się w terminalu, gdzie spędzimy kilka godzin przed lotem powrotnym do Europy.

Delta Air Lines – Klasa Pierwsza w Boeing B737 Anchorage – Seattle – lotnisko w Seattle

Podsumowanie

Amerykańska krajowa i regionalna klasa pierwsza nie ma poza nazwą nic wspólnego z tym, co większość świata lotniczego uważa za ofertę first class. Mimo wszystko, niezaprzeczalnym atutem tego rodzaju serwisu są wygodne, szerokie fotele z masą miejsca na nogi. Obszarami, na które spuścić należy zasłonę milczenia jest jakość obsługi jak i jedzenie serwowane pasażerom na pokładzie samolotów Delta krótkiego zasięgu. Szczególnie w tej ostatniej sprawie nawet Lufthansa ze swoim konceptem Taste Heimat może czuć się zwycięzcą.

Galeria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!