Pierwszy raz w Wenecji byliśmy kilka lat temu, turystycznie, na przedłużony weekend, poza sezonem. Później wracaliśmy jeszcze parę razy, traktując stolicę regionu Wenecji Euganejskiej jako bazę wypadową do dalszych podróży. Już od pierwszego pobytu jasno zdefiniowaliśmy swoje kryteria wyboru hotelu. Musiał on być rozsądny cenowo oraz zlokalizowany w okolicy dobrze skomunikowanej z lotniskiem oraz historycznym centrum miasta. W pierwszej kolejności sprawdziliśmy ofertę obiektów w programach lojalnościowych, w których posiadamy wysokie statusy. Już po zweryfikowaniu drugiej sieci mieliśmy swojego faworyta. Do końca utrzymał on prowadzenie i nie dał szans, nie nazbyt atrakcyjnej konkurencji. W ten oto sposób trafiliśmy do Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano.
Transport do hotelu
Hotel Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano położony jest praktycznie idealnie po środku trasy biegnącej z lotniska Wenecja-Marco Polo na historyczną wyspę.
Przed podróżą instalujemy w telefonach komórkowych aplikację AVM Venezia Official App pozwalającą na zakup mobilnych biletów komunikacji miejskiej w regionie Wenecji. Takie rozwiązanie uznajemy za bardzo wygodne, szczególnie za granicą. Nie musimy martwić się, czy będziemy mieć odpowiednią kwotę bilonu na zakup biletu w automacie lub u kierowcy, ani czy automaty biletowe będą dostępne na przystankach, z których będziemy korzystać. Aplikacja AVM Venezia jest bardzo czytelna i prosta w obsłudze – nie wymaga od użytkownika zbyt dużej interakcji. Wystarczy wybrać typ potrzebnego nam biletu, zapłacić za niego kartą płatniczą, a przed wejściem do autobusu należy go aktywować.
Od znajomych, którzy często odwiedzali Wenecję, dowiadujemy się o możliwym sposobie optymalizacji kosztów transportu z lotniska do miasta.
Transport publiczny z portu lotniczego Wenecja-Marco Polo, który zlokalizowany jest w specjalnej strefie komunikacyjnej, kosztuje 8 Euro. Wystarczy przejść jeden przystanek (około jednego kilometra, kwadrans spaceru), aby koszt ten zmniejszyć do 1,5 Euro. Osobiście widzieliśmy spore wycieczki podróżnych, którzy korzystając z ładnej pogody i faktu, że podróżowali z małymi bagażami obniżają w ten sposób swoje koszty transportu w Wenecji.
Pokój – king superior 514
Po niespełna dwudziestu minutach jazdy autobusem meldujemy się w lobby hotelu. Warto zauważyć, że przystanek autobusowy zlokalizowany jest na wprost wejścia do Hilton Garden Inn. Bliżej już nie można!
W Recepcji czynne są wszystkie stanowiska, a oczekujące przy nich kolejki są całkiem spore. Po dłuższym oczekiwaniu przychodzi nasza kolej na meldunek. Otrzymujemy karty-klucze, wraz z informacją, że otrzymaliśmy upgrd do pokoju typu superior na wysokim piętrze. Dziękujemy. W hotelach marki Hilton Garden Inn bezpłatne podwyższenie kategorii pokoju nie wynika z benefitów posiadanego statusu w programie lojalnościowym Hilton Honors, a zależy od danego obiektu. Pokój typu superior nie różni się zbytnio od pokoju podstawowego. Jest zlokalizowany po prostu na wyższym piętrze, lub posiada balkon lub taras. W przypadku pokoi kategorii superior nigdy nie zdarzyło nam się otrzymać takiego, którego okna wychodzą na przebiegającą przed hotelem główną trasę prowadzącą na wyspę.
Wyposażenie pokoju jest podstawowe, nie brakuje tu żadnego z niezbędnych elementów. Po obu stronach szerokiego łóżka typu king ustawione są szafki nocne, a przy oknie swoje miejsce znalazł mały stolik i fotel z podnóżkiem. Na wprost łóżka zamontowano blat, który pełni funkcję biurka oraz komody pod telewizorem.
W przedpokoju znajduje się szafa oraz minibar z lodówką i zestawem do parzenia herbaty i kawy. Brakuje ekspresu do kawy, który powinien, zgodnie z opisem na stronie hotelu, być na wyposażeniu tego typu pokoju.
Mała łazienka wyposażona jest w wygodny prysznic, toaletę oraz umywalkę.
Po rozejrzeniu się w pokoju, zostawiamy bagaże i udajemy się, korzystając z komunikacji miejskiej, na zwiedzanie wyspy.
Po powrocie wieczorem do hotelu wyczuwamy w pokoju dziwny, ostry, nieprzyjemny zapach. Próbujemy zidentyfikować jego źródło, ale bezskutecznie. Ponieważ zapach jest bardzo intensywny i przeszkadzający nam, zgłaszamy ten fakt na Recepcji, pytając, czy uda się go usunąć. Po paru minutach do naszego pokoju puka Kierownik Służby Pięter i przystępuje do oględzin. Okazuje się, że zapach pochodzi z materaca w łóżku. Kierownik Służby Pięter przeprasza za tę sytuację i proponuje zamianę pokoju, gdyż w tym absolutnie nie pozwoli nam się dłużej zatrzymać. Po paru minutach przynosi karty-klucze do sąsiedniego pokoju i proponuje pomoc w przeprowadzce. Nie będzie z tym najmniejszego problemu, gdyż nie zdążyliśmy się jeszcze rozpakować. Wspomina, ponownie nas przepraszając za zaistniałą sytuację, że niestety, ze względu na pełne obłożenie hotelu tej nocy, mogą zaproponować nam tylko pokój z dwoma łóżkami typu queen w miejsce jednego king’a. Nie robimy z tego powodu żadnego problemu. Widzimy, że Pan jest zakłopotany zaistniałą sytuacją.
Pokój – queen superior 515
Pokój z dwoma łóżkami typu queen różni się od poprzednika tym, że jest dłuższy i posiada okna na całej długości ściany. Poza tym, nie zauważamy żadnych innych różnic.
Pokój – king superior 113
Podczas innej wizyty przydzielony zostaje nam pokój na pierwszym piętrze, dzięki czemu mamy dostęp do małego tarasu oddzielonego od sąsiedniego dużymi donicami z zielonymi krzewami.
Poza tym pokój sam w sobie nie różni się od poprzednich niczym.
Śniadanie
Podczas każdego pobytu w hotelu Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano korzystaliśmy z oferty śniadaniowej w restauracji The Garden Grille&Bar.
Przed pandemią, bufet samoobsługowy oferował zaskakująco dużo, jak na włoski hotel, dań ciepłych (bekon, kiełbaski na ciepło, frittata z warzywami, jajecznica, szpinak, jajka na twardo, pieczone ziemniaczki, fasolka szparagowa, fasolka w sosie pomidorowym). Uzupełnieniem były wędliny, sery, owoce świeże i w syropach, dżemy, jogurty, pomidorki koktajlowe, serki typy Philadelphia i topione, musli, pieczywo i wypieki słodkie.
Obsługa zaproponowała również dania przygotowywane na zamówienie, więc skorzystaliśmy z tej opcji i poprosiliśmy o jajka po benedyktyńsku. Otrzymaliśmy jedynie jajka w koszulkach, ale były ugotowane tak idealnie w punkt, że nie żałowaliśmy braku sosu holenderskiego.
W lobby w trakcie serwowania śniadania dostępny był automat do kawy na wynos.
Rekreacja, wypoczynek
W Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano dostępna jest strefa fitness wyposażona w sprzęt aerobowy oraz do treningu siłowego. Hotel dysponuje również basenem zewnętrznym, który czynny był nawet w miesiącach typowo zimowych, choć przy tych okazjach nie dostrzegliśmy nigdy chętnych na kąpiel w bliskich zeru temperaturach.
Inne usługi
Jak na każdy Hilton Garden Inn przystało, również i w weneckim przedstawicielu tej marki goście mogą korzystać z samoobsługowej pralni. W specjalnie dedykowanym pomieszczeniu znajdziemy deski do prasowania i stacje parowe, a także pralkę oraz suszarkę. Instrukcje obsługi oraz cennik umieszczone są na sprzęcie.
Dodatkowym wyróżnikiem każdego hotelu marki Hilton Garden Inn jest sklepik “Pantry”, umiejscowiony w lobby. Można w nim kupić zupy, kanapki, jogurty, dania gotowe typu spaghetti, czy pieczeń z ziemniakami, lody, wodę, soki, napoje gazowane, alkohole, przekąski słodkie i słone. Poza artykułami spożywczymi, znajdziemy tam również artykuły higieniczne czy podstawowe leki.
Hotel oferuje też transport na trasie na lotnisko, a także w drugą stronę. Kiedy podróżujemy z dużą ilością bagażu, cena wydaje się rozsądna – 16 Euro per pokój. Biorąc pod uwagę, że jest to równowartość dwóch biletów komunikacji miejskiej spod hotelu pod budynek lotniskowego terminalu, nie ma w tej kwestii co narzekać. Wprawdzie przystanek autobusowy w kierunku lotniska znajduje się naprzeciwko hotelu, ale dostęp do niego, za pośrednictwem kładki nad jezdnią, nie jest najwygodniejszy. Winda, którą oddano do dyspozycji pieszych, w większości przypadków, w czasie naszych pobytów była nieczynna.
Podsumowanie
Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano lubimy za atrakcyjne oferty cenowe, dogodną lokalizację, darmowy parking, ponadprzeciętny (jak na Włochy) bufet śniadaniowy oraz miłą i uprzejmą Obsługę.
Z czystym sumieniem polecamy ten hotel każdemu, kto potrzebuje rozsądnego noclegu zarówno w okolicach lotniska, jak też bazy wypadowej po historycznej Wenecji lub dalszych wycieczek samochodowych do Padwy czy Werony.
Dane kontaktowe
Hilton Garden Inn Venice Mestre San Giuliano
Via Orlanda, 1, 30173 Venezia VE, Włochy