Czas spędzony w Kolumbii podzieliliśmy między wypoczynek, a aktywne zwiedzanie. W kwestii tego pierwszego, nasz wybór padł na wybrzeże Morza Karaibskiego, a konkretnie na dwie miejscowości – Barranquillę i Cartagenę.
Tym razem lecimy w klasie ekonomicznej na pokładzie Avianca – narodowego przewoźnika Kolumbii i drugiej najstarszej linii pasażerskiej istniejącej do dzisiejszego dnia. Przed boardingiem czas spędzamy w saloniku biznesowym, do którego możemy wejść okazując nasze złote karty Star Alliance. Jakie jest nasze zdziwienie, gdy do lounge przyjdzie nam czekać ładne parę minut w kolejce. Ruch w saloniku jest bardzo duży i mimo tego, że jest on spory to mamy trudności ze znalezieniem wolnego miejsca. Do bramki numer 83 docieramy na chwilę przed planowym boardingiem, zgodnie z informacją jaka wyświetla się nam w aplikacji Avianca. Nasz lot ma być niemal pełny, zostały już tylko wybrane miejsca, między innymi jedno obok nas. Tyle wygrać, dzięki statusowi w programie lojalnościowym linii!
Samolot w malowaniu Star Alliance wprawdzie czeka już przy jetbridge, ale nasz boarding jest opóźniony ze względu na oczekiwanie na pasażerów tranzytowych. Ostatecznie na pokład Airbusa A320 zostajemy wpuszczeni z piętnastominutowym opóźnieniem. Obsługa bramki zachowuje priorytetową kolejność wpuszczania pasażerów do samolotu i jako pierwsi wchodzą rodziny z dziećmi, pasażerowie klasy biznes oraz posiadający status Avianca LifeMiles Gold, Avianca LifeMiles Diamond oraz Star Alliance Gold.
Pierwsze rzędy w samolocie to kabina klasy biznes, oddzielona od klasy ekonomicznej ścianką (bulkhead). W przeciwieństwie do tego, co znamy z europejskich klas biznes takich linii jak Aegean, Alitalia, Austrian, British Airways, KLM, LOT, Lufthansa, SWISS czy TAP, Avianca oferuje pasażerom wygodne, szerokie fotele w układzie 2-2. Za parę dni będziemy mieli okazję podróżować z przodu kabiny, więc szybko rozglądamy się, które miejsca najlepiej wybrać.
Z ciekawostek, zauważamy, że w pierwszym rzędzie za klasą biznes, fotele mają nieruchome, zabudowane podłokietniki, z wbudowanymi stolikami. Identyczne fotele znajdują się w rzędzie z wyjściem awaryjnym. Nasze dzisiejsze miejsca znajdują się pod koniec samolotu, w dwudziestym trzecim rzędzie. Klasa ekonomiczna w Avianca jest dość standardowa, niewiele różni się od tego co często widujemy w Europie. Skórzane fotele ustawione są w układzie 3-3 i dysponują zaskakująco sporą ilością miejsca na nogi. Nad każdym fotelem znajdują się indywidualne nawiewy, a w oparciach foteli poprzedzających monitory, gniazdo USB do ładowania sprzętów elektronicznych oraz uchwyt na mały napój.
Boarding trwa prawie kwadrans, ze względu na praktycznie pełny komplet pasażerów. Punktualnie w południe drzwi samolotu są zamknięte, a pasażerowie proszeni są o zapoznanie się z instrukcją bezpieczeństwa wyświetlaną na monitorach. W pierwszej kolejności prezentowana jest ona w języku hiszpańskim, a następnie po angielsku.Kwadrans po dwunastej startujemy w stronę Barranquilli. Szefowa Pokładu podaje komunikaty tylko w języku hiszpańskim. Po wyłączeniu sygnalizacji zapiąć pasy obserwujemy duży ruch pasażerów, którzy grupami udają się do toalety. Ponieważ do dyspozycji klasy ekonomicznej są tylko dwa pomieszczenia z tyłu samolotu, od razu ustawia się do nich długa kolejka.
W tym samym czasie Załoga rozpoczyna serwis i próbuje przecisnąć się przez zatłoczone przez pasażerów przejście z wózkiem. Przy pełnym samolocie jest to nie lada wyzwanie. W ramach serwisu otrzymujemy do wyboru kawę, wodę mineralną oraz sok.
Trzy kwadranse po starcie rozpoczynamy procedurę zniżania do lotniska docelowego. Na lotnisku w Barranquilli lądujemy dwadzieścia minut przez czasem planowym. Samolot wprawdzie parkuje przy jetbridge, ale w związku z przebudową terminala lotniskowego, z samolotu wychodzimy schodami i wsiadamy do autobusu, który wiezie nas do tymczasowej hali przylotów, gdzie odbieramy bagaże.
Linie: Avianca
Lot: AV 8521
Trasa: BAQ – BOG
Samolot: Airbus A320
Klasa: Y (ekonomiczna)
Czas planowy: 11.05 – 12.38
Lot powrotny do stolicy Kolumbii niewiele różni się od pierwszego odcinka. Ponownie mamy opóźnienie boardingu. Nasz samolot przylatuje do Barranquilli po czasie, więc czekamy, aż maszynę opuszczą poprzedni pasażerowie i przejdzie ona procedury przygotowujące ją na kolejny rejs.
Właściwie nie wiemy kiedy rozpoczyna się boarding. Bez żadnych zapowiedzi Agentów przy bramce na pokład jako pierwszy zostaje wprowadzony pasażer korzystający z wózka inwalidzkiego. Następnie, przez dłuższą chwilę Agenci obserwują w milczeniu pasażerów zgromadzonych przy bramce. Po paru minutach do bramki podchodzi jeden z pasażerów, którego widzieliśmy w saloniku Avianca przed wylotem. Podaje Obsłudze kartę pokładową i zostaje wpuszczony na pokład. Nie zastanawiamy się dłużej i podchodzimy również do Agentów. W milczeniu odbierają od nas boarding passy i je skanują. Bez słowa, delikatnym ruchem dłoni wskazują nam jetbridge. Przechodzimy do samolotu, gdzie zajmujemy nasze miejsca w dwudziestym szóstym rzędzie. Dopiero po paru minutach na pokładzie zaczynają pojawiać się pozostali pasażerowie, niespiesznie przechodząc do swoich miejsc. Po zakończonym boardingu tradycyjnie już oglądamy instrukcję bezpieczeństwa i słuchamy hiszpańskich komunikatów Szefowej Pokładu.
Chwilę po starcie samolot wlatuje w strefę mocnych turbulencji i tak lecimy potrząsani przez prawie pół godziny. W związku z tym serwis jest opóźniony, rozpoczyna się dopiero, gdy tor lotu jest ustabilizowany. Tradycyjnie dostępne są tylko napoje – kawa, woda mineralna oraz sok. Pozostały czas spędzamy na podziwianiu malowniczych widoków za oknem.
W Bogocie, lądujemy o czasie planowym. Przed nami ostatni dzień w Kolumbii.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.