Skip to main content

Recenzja: Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 i Airbus A321 Hanoi – Hong Kong – Hanoi

Recenzja: Salonik biznesowy Mastercard Business Lounge – Kijów Boryspol

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Airbus A320 Kijów – Nur-Sułtan i Ałmaty – Kijów

Recenzja: Hilton Honors – Hilton Astana, Nur Sułtan

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Airbus A320 Nur-Sułtan – Ałmaty

Recenzja: Salonik biznesowy Business Class Lounge Almaty International Airport, Ałmaty

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Boeing B767 Ałmaty – Bangkok – Ałmaty

Szybka Recenzja: Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – Bangkok

Recenzja: Hilton Honors – Hilton Garden Inn Hanoi, Hanoi

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy Song Hong Business Lounge, Hanoi

Recenzja: Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 i Airbus A321 Hanoi – Hong Kong – Hanoi

Recenzja: Cathay Pacific – Klasa Pierwsza w Boeing B777 Hong Kong – Vancouver – Hong Kong

Szybka Recenzja: IHG Rewards Club – Staybridge Suites Seattle Downtown – Lake Union, Seattle

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy Cathay Pacific Lounge, Vancouver

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy NIA Business Lounge, Hanoi

 

Linie: Cathay Dragon

Lot: CX5294 / KA 294

Trasa: HAN – HKG

Samolot: Airbus A320

Klasa: C (biznes)

Czas planowy: 19.55 – 22.50

 

Podróż w klasie biznes na pokładzie Cathay Dragon z Hanoi do Hong Kongu była tylko uwerturą do wspaniałych lotniczych wrażeń, jakie miały stać się naszym udziałem parę godzin później.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – ulice Hanoi
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – ulice Hanoi
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – ulice Hanoi

Nasz lot rozpoczynamy w Hanoi. Na lotnisku pojawiamy się na dwie godziny przed odlotem. Stanowiska check-in Cathay Dragon są już otwarte. Nie mamy bagażu rejestrowanego, gdyż podróżujemy na lekko, tylko z walizkami kabinowymi. Odbieramy karty pokładowe na oba odcinki rejsu, zaproszenia do lounge w Hanoi i Hong Kongu oraz informację o transferze w HKG. Wszystkie dokumenty podróży otrzymujemy w specjalnej okładce.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – stanowiska odprawy linii Cathay Pacific na lotnisku w Hanoi
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – stanowiska odprawy linii Cathay Pacific na lotnisku w Hanoi

Po przejściu kontroli paszportowej i bezpieczeństwa udajemy się do saloniku biznesowego Song Hong, który znajduje się przy bramce 30, tej samej, z której będzie odlatywał nasz samolot.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – salonik Song Hong na lotnisku w Hanoi

Boarding rozpoczyna się praktycznie o czasie. W pierwszej kolejności na pokład zapraszani są pasażerowie wymagający asysty (PRM) oraz rodziny z małymi dziećmi, a następnie pozostali pasażerowie, bez zachowania priorytetu wejścia dla pasażerów klasy biznes i posiadaczy kart statusowych. W drzwiach samolotu witają nas Stewardessy i oferują pomoc z umieszczeniem bagaży w schowkach nad głowami. Jednocześnie, odbierają od pasażerów klasy biznes odzież wierzchnią, którą chowają do szafy.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – kabina klasy biznes
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – kabina klasy biznes – fotele
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – fotele klasy biznes
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – fotel klasy biznes

Rozglądamy się po kabinie biznes wąskokadłubowego Airbusa A320. Szerokie fotele ustawione są w konfiguracji 2-2. Na każdym czeka poduszka i miękki kocyk. Siedzenia rozkładają się do pozycji szezlonga, która, w przypadku niespełna dwugodzinnego rejsu, jest bardzo wygodna. W zagłówku poprzedzającego fotela, w miejscu, gdzie zazwyczaj zainstalowane są monitory, znajdujemy uchwyt wraz z podstawką. Jest to miejsce na umieszczenie iPada z wgraną rozrywką pokładową, którego Szefowa pokładu wręcza nam jeszcze przed startem. Pod podstawką znajduje się przycisk umożliwiający rozłożenie stolika. Dodatkowy, mały, wysuwany, podręczny stolik znajduje się z przodu konsoli między fotelami. Można na nim postawić szklanki z napojami powitalnymi.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – fotel klasy biznes – uchwyt na tablet (system rozrywki pokładowej/IFE)
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – fotel klasy biznes – uchwyt na tablet (system rozrywki pokładowej/IFE)
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – fotel klasy biznes – wyciągany stolik, miejsce na nogi

Szefowa pokładu wita się z każdym pasażerem indywidualnie i pyta, jakie drinki wybieramy. W menu są soki, woda, napoje gazowane oraz szampan. Stewardessa przynosi napoje każdemu indywidualnie, jednocześnie proponując ciepły lub zimny ręczniczek do odświeżenia się. Następnie dystrybuowane są menu oraz gazety. Chwilę po zakończonym boardingu rozpoczyna się instrukcja bezpieczeństwa, a następnie samolot zaczyna kołowanie do progu pasa startowego, skąd startujemy parę minut po planowanym czasie rozkładowym.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – welcome drink
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – welcome drink
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – menu
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – menu

Gdy zgaszona zostaje sygnalizacja „Zapiąć Pasy”, Szefowa pokładu rozwija zasłonę między klasą ekonomiczną i klasą biznes, oraz między klasą biznes a galley. W międzyczasie, jedna ze Stewardess rozkłada pasażerom stoliki i stawia na nich tacę z przystawką, sztućcami oraz talerzykiem na pieczywo. Jako przystawkę podano jędrną, smaczną sałatę z aromatyczną szynką parmeńską, chrupiącym melonem i sosem balsamicznym. Do sałaty podano również pieczywo. My wybraliśmy oczywiście grzanki czosnkowe, które okazały się być poprawne.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – posiłek
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – podstawka pod sztućce
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – przystawka – szynka parmeńska z melonem
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – pieczywo

Główny serwis przeprowadza Szefowa pokładu w sposób dla nas dotąd niespotykany. Wygląda to tak, że podchodzi Ona do każdego pasażera indywidualnie, z małą tacą, na której ma dwa różne dania z menu. Gdy pasażer zdecyduje się na wybór, zostawia mu jedno danie, pyta o wybór napojów, po czym wraca do galley, uzupełnia tacę o brakującą potrawę i wraca do kabiny do kolejnego pasażera, powtarzając cały ceremoniał od początku. W czasie jej nieobecności w galley, inna Stewardessa, przygotowuje zamówione napoje i podaje go pasażerowi.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – prezentacja dań przed podaniem

W ramach dań głównych zdecydowaliśmy się na obie opcje. Kurczak w sosie barbeque był przepyszny. Miękki, soczysty, rozpływał się w ustach, a gratin ziemniaczany i warzywa ugotowane al dente idealnie do niego pasowały. Podobnie jest z daniem rybnym – pyszna i aromatyczna biała ryba nie jest przesuszona, a warzywa ugotowane są w punkt.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – grillowany kurczak w sosie barbecue, ziemniaki gratin, warzywa
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – ryba z makaronem ryżowym i warzywami

Po skończonym posiłku Stewardessa sprząta tace ze stolików, jednocześnie dbając o to, aby wszyscy pasażerowie mieli napoje.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – sok pomarańczowy

Chwilę później serwowany jest deser – słynne lody Haagen-Dazs. Niestety, są one za bardzo zmrożone, aby móc je od razu zjeść. Na koniec serwisu roznoszone są czekoladki z logiem Cathay oraz mieszanka orzechów oraz butelka wody.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – lody
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 Hanoi – Hong Kong – orzeszki, czekoladka

Załoga jest ciągle obecna w kabinie i regularnie dba o to, aby kieliszki pasażerów nie pozostawały chociażby w połowie puste. Atencja, z jaką Stewardessy podchodziły do podróżnych była niesamowita. Dawno nie spotkaliśmy się z aż tak aktywną załogą. 

Na pół godziny przed lądowaniem Stewardessy rozpoczynają sprzątanie kabiny i sprawdzają, czy wszyscy mają zapięte pasy. W Hong Kongu lądujemy pięć minut przed rozkładowym czasem. 

Samolot parkuje na stanowisku oddalonym od terminala, co oznacza, że do budynku zostaniemy przewiezieni autobusem. Po zatrzymaniu samolotu, jedna ze Stewardess rozwija zasłonę między klasą ekonomiczną, a biznesem, którą zwija w momencie, gdy wszyscy pasażerowie klasy premium opuszczą już pokład samolotu. Autobus przewozi nas do terminalu, gdzie zmierzamy do strefy transferowej oraz saloniku Cathay Pacific, oczekując na kolejny lot, tym razem na pokładzie Boeinga B777 w pierwszej klasie

 

Linie: Cathay Dragon

Lot: CX5299 / KA299

Trasa: HKG – HAN

Samolot: Airbus A321

Klasa: C (biznes)

Czas planowy: 17.45 – 18.55

 

Nasz drugi odcinek podróży na pokładzie Cathay Dragon rozpoczynamy prawie czterdziestopięciominutowym opóźnieniem boardingu. Do samolotu, zaparkowanego na stanowisku postojowym jesteśmy przewiezieni autobusem. Ponieważ nad Hong Kongiem ma właśnie w tej chwili miejsce oberwanie chmury, obsługa w gate informuje pasażerów, że w autobusie będą czekały na nich płaszcze deszczowe. Zamieszanie jest spore i koniec końców autobus, którym jechaliśmy, nie został w nie wyposażony.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – bramka przed lotem z Hong Kongu do Hanoi
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – pogoda przed odlotem
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – samolot na lotnisku w Hong Kongu

Na pokładzie samolotu zostajemy poinformowani, że nasz odlot jest opóźniony o co najmniej godzinę z powodów meteorologicznych. 

Kabina klasy biznes jest podobna do tej na poprzednim locie, z tą różnicą, że tym razem to nie tablety będą pełnić funkcję systemu rozrywki pokładowej, tylko standardowe monitorki usytuowane w zagłówku poprzedzającego nas fotela.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – kabina klasy biznes
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – kabina klasy biznes
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – system rozrywki pokładowej/IFE

W trakcie oczekiwania na pozwolenie na start Stewardessy roznoszą napoje powitalne oraz kocyki, gdyż w samolocie jest dość chłodno. Ostatecznie startujemy z prawie dwugodzinnym opóźnieniem.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – napoje powitalne/welcome drinks

Po wyłączeniu sygnalizacji „Zapiąć Pasy”, rozwijana jest zasłona między klasą biznes a klasą ekonomiczną, a trzy Stewardessy rozpoczynają ekspresowy serwis. Czujemy się trochę jak na torze wyścigów Formuły 1. Jedna przez drugą, stewardesy podają nam menu, ciepłe ręczniczki, rozkładają stolik, kładą na nim tace, rozdają pieczywo z koszyczka i pytają o napoje. 

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – menu
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – menu

W przeciwieństwie do lotu z Hanoi, tym razem potrawy nas nie zachwyciły. Jako przystawkę podano pasztet, lekko słodkawy, ale generalnie mało wyraźny w smaku wraz z sałatą – miękką i niechrupiącą. Jako danie główne wybraliśmy smacznego, wilgotnego kurczaka w sosie teriyaki po hainańsku z perfekcyjnie klejącym ryżem oraz mięsistą rybę solę z poprawnym ragout warzywnym. Dania były smaczne, ale bez większych zachwytów.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – posiłek
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – pasztet z gęsich wątróbek
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – pieczywo czosnkowe
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – serwis z wózka
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – kurczak hainański z ryżem
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – ryba z ziemniakami, fasolką i pomidorami

Po ekspresowym serwisie nastąpiło jeszcze szybsze zebranie tacek i serwowanie deseru z wózka. Naturalnie zostaliśmy poczęstowani lodami Haagen-Dazs. Tym razem były podane w dobrej temperaturze i mogliśmy je od razu zjeść.

Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – wózek z deserami/serami
Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A321 Hong Kong – Hanoi – lody

W Hanoi lądujemy z dwu i półgodzinnym opóźnieniem, a samolot zostaje zaparkowany przy terminalu i jego pokład opuszczamy korzystając z jetbridg’a.

O ile pierwszy lot minął nam bardzo przyjemnie, załoga była spokojna, sympatyczna i bardzo atencyjna w stosunku do pasażerów, o tyle na drugim locie wyczuwalny był duży chaos i pośpiech. Fotele w obu Airbusach są wygodne, odpowiednie na kilkugodzinne loty regionalne. Menu to oczywiście kwestia gustu, nam osobiście bardziej smakowały dania serwowane na trasie z Hanoi. Trudno jednak ocenić po dwóch skrajnie różnych lotach, czy oferta Cathay Dragon w klasie biznes jest godna polecenia, ale raczej nie zawahamy się skorzystać z niej ponownie, jeśli pojawi się taka możliwość.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!