Nasz lot z Hong Kongu do Chengdu na pokładzie Air China to jeden z odcinków podróży do Chin, której głównym celem była właśnie stolica Syczuanu, a konkretnie odwiedziny w Ośrodku hodowlano-badawczym dla Pandy Olbrzymiej.
Przed nami krótki, niespełna trzygodzinny, rejs narodowym przewoźnikiem Państwa Środka. Na lotnisko w Hong Kongu przybywamy na dwie godziny przed planowaną godziną odlotu, aby nadać bagaż rejestrowany. Odszukujemy stanowiska check-in Air China i po chwili odbieramy karty pokładowe wraz z kwitami bagażowymi. Na lotnisku w Hong Kongu nie ma szybkiej ścieżki do kontroli bezpieczeństwa i paszportowej, natomiast obsługa podróżnych przeprowadzana jest bardzo sprawnie i w ciągu niespełna dziesięciu minut jesteśmy już po obowiązkowych procedurach.
Air China nie posiada własnego lounge na lotnisku w Hong Kongu więc przed lotem udajemy się do lounge innej linii z sojuszu Star Alliance. Lounge SilverKris linii Singapore Airlines mieści się najbliżej naszej bramki, stąd taki a nie inny wybór.
Do gate docieramy chwilę przed boardingiem, który rozpoczyna się parę minut po czasie i jak to bywa na lotnisku w Hong Kongu jest bardzo uporządkowany. Przed rozpoczęciem procedury wejścia na pokład obsługa bramki sprawdza pasażerom stojącym w poszczególnych kolejkach zgodność paszportu z kartą pokładową i ewentualną wizę, dzięki czemu przy boardingu nie ma już problemu, że coś się może nie zgadzać.
Do samolotu wchodzimy przednimi drzwiami (1L), na życzenie Stewardessy pokazujemy kartę pokładową i jesteśmy odprowadzeni do naszych miejsc w 2 rzędzie. Pani oferuje pomoc z bagażami, ale dajemy sobie sami radę. Fotele w klasie biznes w wąskokadłubowej flocie Air China są ustawione w konfiguracji 2-2. Siedzenia wprawdzie nie są rozkładane do pozycji leżącej („lie-flat”) ale są dość szerokie (21″) i odchylane. Dość powiedzieć, że można się w nich całkiem wygodnie zdrzemnąć w trakcie dwu godzinnego rejsu. Air China na rejsach krajowych nie dysponuje kosmetyczkami podróżnymi dla pasażerów klasy premium, a jedynie rozdawane są standardowo kapcie, jak na azjatycką linię przystało.
Po chwili otrzymujemy napoje powitalne, do wyboru: szampan, woda mineralna, sok pomidorowy z wodą gazowaną i sok pomarańczowy. Jednocześnie podawane są ciepłe ręczniczki.
W międzyczasie na pokład wchodzą pozostali pasażerowie. Gdy boarding jest zakończony obsługa proponuje nam prasę i przedstawia menu na dzisiejszym locie. Do wyboru są trzy dania główne: tofu z krewetkami, duszona wołowina z warzywami i kurczak z opiekanymi ziemniakami. Decydujemy się na dania mięsne.
Podczas wypychania samolotu ze stanowiska postojowego załoga przeprowadza instrukcję bezpieczeństwa. Gdy samolot kołuje na próg pasa startowego podziwiamy przez okno samoloty różnych linii lotniczych rzadko spotykanych w Europie.
Niecały kwadrans po planowym czasie startu wzbijamy się w powietrze. Przelatujemy nad miastem, dokładnie pomiędzy Kowloon’em i wyspą Hong Kong. Widzimy z góry między innymi wzgórze i port Victorii, Wan Chai i Soho.
Załoga rozpoczyna serwis 20 minut po starcie. Stewardessa przynosi każdemu z nas gotową tacę z daniami prosto z samolotowej kuchni. Na początku przystawka – smaczna pierś z kaczki z ananasem, chociaż mogłaby być mniej sucha. Następnie podawane są dania główne.
Kurczak miękki, smaczny, w lekko słodkim sosie w stylu teriyaki, ziemniaki pieczone, warzywa al dente. Wołowina duszona również dobra, warzywa trochę rozgotowane. Ryż idealny. Ozorek w ciekawym połączeniu z surówką warzywną w słodko-kwaśnej zalewie.
Owoce świeże i jędrne, a pieczywo czosnkowe pyszne. W zasadzie jedyny minus serwisu należy się deserowi w postaci lodów. Waniliowe i czekoladowe Häagen-Dazs zostały zaserwowane zamarznięte na kość. Mimo to, cierpliwie czekaliśmy, aż lekko zmienią konsystencję.
Stewardessa, która nas obsługiwała mówiła dość dobrze po angielsku i była bardzo miła. Regularnie zaglądała do nas z galley, aby upewnić się, że niczego nam nie brakuje.
Zanim rozpoczęliśmy procedurę zniżania do lotniska w Chengdu do pasażerów przemówił kapitan i podziękował za wspólny lot w imieniu swoim i całej załogi. W tym momencie wszystkie Stewardessy skłoniły się przed pasażerami. Widywaliśmy ten gest na wcześniejszych lotach liniami azjatyckimi i zawsze robił on na nas wrażenie.
Gdy podchodzimy do lądowania w Chengdu dostrzegamy jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze w tym mieście. Mimo dobrej pogody, za oknem mało co widać. W TOP50 najbardziej zanieczyszczonych miast świata Chiny, obok Indii, mają najwięcej swoich przedstawicieli.
W Chengdu lądujemy o czasie. Samolot parkuje przy rękawie, skąd wychodzimy prosto do terminala.
Nasze dotychczasowe doświadczenia na lotach Air China są pozytywne. Obsługa wprawdzie często ma problemy z komunikacją w języku angielskim, ale nie można jej odmówić gościnności i serdeczności. Serwowane dania generalnie są smaczne, z małymi wyjątkami. Flota nie jest szczególnie zużyta, fotele owszem wyglądają dość oldschoolowo i nie posiadają indywidualnego systemu rozrywki, ale są wygodne. Biorąc pod uwagę rozsądny przelicznik mil bonusowych do programów lojalnościowych jak na przykład Miles+Bonus czy Miles&Smiles rozważymy kolejne rejsy Air China.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.