Skip to main content

Recenzja: LOT – Klasa ekonomiczna w Dash Q400 Warszawa – Gdańsk

Wprowadzenie

Recenzja: LOT – Salonik biznesowy Polonez oraz Elite Club Lounge, Warszawa

Recenzja: LOT – Klasa ekonomiczna w Dash Q400 Warszawa – Gdańsk

Recenzja: Salonik biznesowy Executive Lounge, Gdańsk

Recenzja: SAS – Klasa ekonomiczna w ATR 72 Gdańsk – Sztokholm

Recenzja: SAS – Klasa ekonomiczna w B737 Sztokholm – Oslo

Recenzja: Club Carlson – Radisson Blu Oslo Airport, Oslo

Recenzja: Salonik biznesowy OSL Lounge, Oslo

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w B787 Dreamliner Oslo – Doha

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w A380 Doha – Bangkok

Recenzja: HHonors – Conrad Bangkok, Bangkok

Recenzja: Club Carlson – Park Plaza Bangkok Soi 18, Bangkok

Recenzja: Club Carlson – Radisson Blu Plaza Bangkok, Bangkok

Recenzja: Cathay Pacific – Salonik biznesowy Cathay Pacific First and Business Class Lounge, Bangkok

Recenzja: Japan Airlines – Salonik biznesowy Sakura Lounge, Bangkok

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w A380 Bangkok – Doha

Recenzja: Qatar Airways – Salonik biznesowy Al Mourjan Business Lounge, Doha

Recenzja: Qatar Airways- Klasa Biznes w B787 Dreamliner Doha – Oslo

Recenzja: SAS – Salonik biznesowy SAS Gold Lounge oraz SAS Lounge, Kopenhaga

 

Linie: PLL LOT

Lot: LO3831

Trasa: WAW-GDN

Samolot: Dash Q400

Klasa: Y (ekonomiczna)

Czas planowy: 07.25-08.20

Naszą wieloodcinkową podróż zaczynamy wczesnym porankiem na początku września na lotnisku Chopina w Warszawie. Przed nami dziś 3 odcinki:

  • Warszawa – Gdańsk, wykonywany przez LOT,
  • Gdańsk – Sztokholm wykonywany przez SAS,
  • Sztokholm – Oslo wykonywany przez SAS.

Ponieważ nie mamy jednego biletu na całą trasę (kupowaliśmy oddzielnie bilety w LOT i w SAS) to teoretycznie powinniśmy móc nadać bagaż w stanowisku LOT tylko do Gdańska, tam go odebrać i na nowo nadać w stanowisku SAS do Oslo. Jednak, ponieważ obie linie są w jednym sojuszu Star Alliance, to jest możliwość nadania bagażu do ostatecznej destynacji już na pierwszym lotnisku. Wprawdzie nie wszyscy pracownicy odpraw check-in potrafią to robić, ale Pan, który obsługiwał nas w stanowisku LOT w Warszawie nie miał z tym najmniejszego problemu. Zaoszczędziło nam to trochę czasu na lotnisku w Gdańsku.

Walizki gotowe do wylotu
Walizki gotowe do wylotu

Mając jeszcze chwilę do odlotu, odwiedzamy salonik LOT Polonez na szybkie śniadanie i kawę.

Salonik LOT Elite Club na lotnisku w Warszawie
Salonik LOT Elite Club na lotnisku w Warszawie
Kawa w saloniku LOT Elite Club, Warszawa
Kawa w saloniku LOT Elite Club, Warszawa

Boarding zaczyna się o czasie. Do samolotu, Dash Q400, jedziemy autobusem.

Rejs obsługiwał Dash Q400
Rejs obsługiwał Dash Q400

Rejs nie jest zapełniony w całości i szybko jesteśmy gotowi do startu.

W trakcie lotu otrzymujemy wodę i słodką przekąskę.

Serwis na rejsie krajowym LOT
Serwis na rejsie krajowym LOT

Kapitan informuje nas, że lecimy na wysokości 6000m z prędkością 650 km/h i wylądujemy przed czasem rozkładowym.

Na wysokości przelotowej 6000 metrów
Na wysokości przelotowej 6000 metrów

Gdańsk powita nas pochmurną pogodą i dość niską, jak na lato, temperaturą, jedynie 14 stopni C.

Przy podchodzeniu do lądowania odczuwaliśmy zmianę pogody, ale za to Gdańsk prezentował się jak zawsze ładnie z góry.

Na wysokości przelotowej 6000 metrów
Widok na ujście Wisły
Gdańsk z lotu ptaka
Gdańsk z lotu ptaka
Gdańsk z lotu ptaka
Gdańsk z lotu ptaka

Wartym odnotowania jest fakt, że lotnisko w Gdańsku jako jedyne w Polsce dysponuje rękawem (jet-bridge) do obsługi samolotu Dash. Pierwszy raz mieliśmy okazję z niego skorzystać.

Rękaw do obsługi Dash Q400 na lotnisku w Gdańsku
Rękaw do obsługi Dash Q400 na lotnisku w Gdańsku
Dash Q400 przy rękawie na lotnisku w Gdańsku
Dash Q400 przy rękawie na lotnisku w Gdańsku

Witamy na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku!

Logo lotniska w Gdańsku im. Lecha Wałęsy
Logo lotniska w Gdańsku im. Lecha Wałęsy

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!