LOT – Salonik Biznesowy, Warszawa
Aegean – Klasa Biznes w A320 Warszawa – Ateny
Aegean – Salonik Biznesowy, Ateny
Aegean – Klasa Biznes w A320 Ateny – Saloniki
Aegean – Salonik Biznesowy, Saloniki
Aegean – Klasa Biznes w A320 Saloniki – Ateny
Lufthansa – Salonik Biznesowy, Ateny
Aegean – Klasa Biznes w A320 Ateny – Warszawa
Boarding
Pamiętając, że w Atenach saloniki są przed kontrolą bezpieczeństwa udajemy się do bramki pół godziny przed planowanym boardingiem. Dajemy sobie trochę czasu na „fast track”, który jest zatłoczony oraz na dojście do bramki, która jest dość odległa.
Tym razem boarding odbywa się przy udziale autobusu, więc nie spieszymy się zbytnio i jako ostatni pasażerowie przechodzimy przez bramkę.
Kalimera!
Po wejściu na pokład i zakończonym boardingu otrzymujemy tradycyjnie cukierki.
W biznesie rozdawane jest menu oraz podawane napoje, do wyboru: woda, soki, wino musujące.
Po starcie otrzymujemy gorące ręczniczki i szefowa pokładu, która obsługuje klasę biznes pyta nas o wybór dań.
Za chwilę pojawia się przystawka
Po niej dania główne:
I na koniec deser
Pod koniec świetnej podróży otrzymujemy jeszcze czekoladki i oczywiście Mastihę.
O czasie lądujemy w Warszawie i już żałujemy, że ta wyprawa się zakończyła. Od razu planujemy, kiedy następnym razem polecimy Aegean’em w biznesie.
Krótko podsumowując: na kilka lotów tylko raz spotkaliśmy się z dość uproszczonym serwisem, niby Szefowa Pokładu podchodziła do nas z atencją, ale jednak trochę z roztargnieniem, np. zapomniała rozdać nam menu, zapomniała o herbacie i kawie. Ale zrzucamy to na karb wczesnej godziny, my również nie byliśmy zbyt rozbudzeni.
Całą podróż oceniamy naprawdę wysoko i nagrody, które zbiera Aegean są całkowicie zasłużone.
Na koniec wspomnę jeszcze o dość ważnej kwestii – po powrocie do domu odkryliśmy, że jedna z naszych walizek jest poważnie uszkodzona, jednak pomimo braku zgłoszenia tego faktu zaraz po wylądowaniu na lotnisku, linia Aegean zgodziła się wypłacić nam odszkodowanie. Należy zaznaczyć, że nie jest to standardowe zachowanie linii, zasadniczo nie muszą akceptować zgłoszenia po wyjściu z terminala. Myślę, że pomogły nam zarówno złote karty w programie Miles&Bonus Aegean’a jak i fakt, że podróżowaliśmy w biznesie. Tak więc, pamiętajcie sprawdzać swoje bagaże od razu po odbiorze z taśmy na lotnisku docelowym i ewentualne uszkodzenia zgłaszajcie od razu na miejscu do linii lotniczych. Wówczas proces naprawy bagażu lub odszkodowania za jego zniszczenia powinien przebiec sprawnie i bezproblemowo.
Pozostaje nam życzyć wszystkim miłej podróży w klasie biznes na pokładach Aegean Airlines!